۲۰ سینما تا پایان تابستان در استان افتتاح خواهد شد  ساخت ۱۰۰۰ سالن سینما تا شهریور ۱۴۰۴ در کشور | رشد ۱۱۳ درصدی سالن‌های سینما در خراسان رضوی ساخت پردیس سینمای «ملل» نماد وحدت فرهنگی ایران و افغانستان است پردیس سینمایی ملل در حاشیه شهر مشهد افتتاح شد | رشد ۱۱۳ درصدی ساخت سینما در خراسان رضوی + فیلم پخش ۶ سریال از شبکه آی‌فیلم + زمان پخش «سینما ملت»، برنامه سینمایی جدید تلویزیون جزئیات برگزاری کنسرت «پیمان خازنی» در روسیه واکنش وزیر فرهنگ به حواشی کنسرت علیرضا قربانی در تخت‌جمشید معرفی اعضای هیئت انتخاب بخش بین‌الملل جشنواره فیلم کوثر + اسامی گوهر خیراندیش با «قلهک» به خانه‌ها می‌آید «گل‌های کاغذی» در راه جشنواره کازان نگاهی به سریال «قطب شمال»، ساخته امین محمودی یکتا کارگردان فیلم «کویر ناآرام»: انگار فیلم فقط باید کمدی باشد تا از آن استقبال شود وزیر فرهنگ: نگاه ما در دولت سیزدهم، جزیره‌ای نبود درگذشت «رابرت تاون»؛ فیلم‌نامه‌نویس برنده اسکار لباس لغت فارسی قریب الفهم | گذری بر فارسی نوشته‌های محمدباقر مجلسی، به مناسبت سالروز پایان نگارش «حلیةالمتقین» رامبد جوان: سن‌پطرزبورگ ۲ سال آینده کلید می‌خورد «هادی و هدی» به روایت رضا فیاضی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

پردیس سینمایی ملل در حاشیه شهر مشهد افتتاح شد | رشد ۱۱۳ درصدی ساخت سینما در خراسان رضوی + فیلم

  • کد خبر: ۲۳۷۲۵۴
  • ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۷
پردیس سینمایی ملل در حاشیه شهر مشهد افتتاح شد | رشد ۱۱۳ درصدی ساخت سینما در خراسان رضوی + فیلم
پردیس سینمایی ملل در حاشیه شهر مشهد با ظرفیت ۶۰۰ نفر افتتاح شد.

به گزارش شهرآرانیوز، تفریح و ایجاد نشاط جزو ملزومات زیست شهری است و امروز با افتتاح پردیس سینمایی ملل واقع در بازار تجاری ملل در ابتدای بلوار شهیدآوینی که جزو حاشیه شهر مشهد محسوب می‌شود می‌تواند قدمی در این مسیر باشد. 

پردیس سینمایی ملل در حاشیه شهر مشهد افتتاح شد | رشد ۱۱۳ درصدی ساخت سینما در خراسان رضوی

رشد ۱۱۳ درصدی ساخت سالن‌های سینما در در خراسان رضوی 

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سازمان سینمایی در آیین افتتاحیه پردیس سینمایی ملل با ابراز خوشحالی از حضور در این مراسم گفت: امروز فرصتی فراهم شد که شاهد افتتاح سینما در اواخر دولت شهید رئیسی باشیم. 

محمد خزائی بیان کرد: امروز شاهد رشد خراسان رضوی در ساخت تولیدات سینمایی و سینما‌ها بودیم و رشد ۱۱۳ درصدی ساخت سالن‌های سینما در عرض ۳ سال در خراسان رضوی را شاهد بودیم و به چشم دیدیم. 

خزائی ادامه داد: در ابتدای دولت شهید رئیسی ۵۷۳ سال سینمایی داشتیم و ما در وزارت فرهنگ و ارشاد تعهد دادیم این تعداد را به ۱۰۰۰ سالن برسانیم. حدود ۴۳۰ سالن دیگر نیاز بود ساخته شود تا به این عدد دست یابیم و امروز با ساخت پردیس سینمایی ملل، دویست و نود و سومین سالن در کشور افتتاح شده است. 

وی با بیان این مطلب که امیدوارم با همین جدیت این مسیر را دولت جدید نیز ادامه دهد تصریح کرد: تا شهریور ماه سال جاری و قبل از تحویل دولت سیزدهم تعداد سالن‌های سینمایی در کشور را به ۹۰۰ سالن افزایش خواهیم داد. زیرساخت‌های ساخت ۱۰۰ سالن دیگر نیز فراهم شده است و در دولت بعد بنا به تعهدی که دادیم افتتاح خواهد شد.

پردیس سینمایی ملل در حاشیه شهر مشهد افتتاح شد | رشد ۱۱۳ درصدی ساخت سینما در خراسان رضوی

ظرفیت ۶۰۰ نفری پردیس سینمایی ملل

مدیر پردیس سینمایی ملل نیز در گفتگو با شهرآرانیوز گفت: پردیس سینمایی ملل شامل ۵ سالن نمایش با ظرفیت ۶۰۰ نفر افتتاح شده است. بخش سینمای روباز نیز با ظرفیت ۴۰۰ نفر شهریور ماه به صورت ویژه همراه با اکران مردمی افتتاح خواهد شد.

حمید فولادی، هزینه ساخت پردیس سینمایی ملل را ۱۲ میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف ما برای ساخت پردیس سینمایی ملل در حاشیه شهر، اعتلای فرهنگ و هنر بود تا مردم این محلات را با پرده نقره‌ای آشتی دهیم. 

امیرحسین دبیرزاده، بهره بردار پردیس سینمای ملل نیز درباره اکران فیلم‌ها بیان کرد: با توجه به اینکه در آغاز دهه محرم قرار داریم فیلم‌های اکران طبق دستورالعمل شورای نمایش سینما خواهد بود. در حال حاضر فیلم‌های تگزاس۳، بی بدن، سال گربه، شور عاشقی، مست عشق و خجالت نکش۲ را به روی پرده خواهیم برد که احتمال دارد به خاطر فرا رسیدن ماه محرم، فیلم‌های طنز اجازه پخش نداشته باشند. 

دبیرزاده ابراز کرد: با توجه به افتتاح اولیه بهای بلیت را سعی می‌کنیم کمتر از سینما‌های دیگر در نظر بگیریم. نرخ بلیت در بیشتر سانس‌ها به ویژه صبح و عصر و روز‌های نیم‌بها در دو سه ماهه اول افتتاح سالن، ۶۰ هزار تومان خواهد بود.

کمک به تحول فرهنگی محدوده

مدیر مجتمع تجاری بازار ملل درباره ضرورت ایجاد این مجموعه فرهنگی و تفریحی گفت: محدوده اطراف پردیس سینمایی ملل شامل محلات گلشهر، تلگرد، مهرآباد، پنجتن، شهرک شهید رجایی و ... می‌شود که بخش عمده‌ای از حاشیه شهر را در برمی‌گیرد و جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر دارد. 

عبداللهی افزود: احساس کردیم برای تحول فرهنگی و استفاده مردم از فضای تفریحی سالم در این سوی شهر جای سینما خالی است. 

وی با بیان این مطلب که متراژ سینمای ملل ۶ هزار متر مربع است تاکید کرد: بازار بزرگ ملل بزرگترین مجتمع تجاری در شرق شهر است و برای پیشرفت آن نیاز به همراهی و همکاری دیگر مسئولان هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->